تجهیزات آزمایشگاه جدید ایستگاه فضایی نصب شد

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فناوری استراتژیک

در سومین پیاده روی فضایی از ماموریت آتلانتیس، فضانوردان تجهیزات علمی را به آزمایشگاه جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب کردند.

به گزارش سرویس فن‌آوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تلویزیون ناسا نشان داد که دو فضانورد از خدمه شاتل آمریکایی آتلانتیس سومین و آخرین پیاده‌روی فضایی این ماموریت را در ساعت 3:32 بعد از ظهر به وقت محلی انجام داده و طی آن دو سیستم تجهیزات علمی را به ازمایشگاه جدید کولومبوس در ایستگاه فضایی متصل کردند.

دو فضانورد متخصص این ماموریت به نام‌های رکس والهیم و استانلی لاو این پیاده‌روی فضایی را به انجام رساندند. عملیات آنها هفت ساعت و 25 دقیقه طول کشید.

این آزمایشگاه جدید اخیرا توسط شاتل آتلانتیس به ایستگاه فضایی تحویل داده و در اولین پیاده‌روی فضایی در روز دوشنبه گذشته روی ایستگاه نصب شد.

نخستین وسیله علمی نصب شده سولار نام دارد که رصدخانه‌ای برای زیر نظر داشتن خورشید به مدت دو سال است. دومین سکوی علمی تجهیزات فن‌آوری اروپایی است که قرار است 9 سیستم تحقیقاتی را حمل کند.

این 9 وسیله باید در مجاورت محیط فضایی قرار بگیرند.

به علاوه والهیم و لاو یک ژیروسکوپ بزرگ و از کار افتاده را از محل آن در ایستگاه به محل بارگیری آتلانتیس منتقل کردند تا آن را به زمین بازگردانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد