جنایت اینترنتی در اوج

جنایت اینترنتی در اوج

- مهر- جنایات اینترنتی به عنوان یک شغل حرفه ای در سال 2007 آسان تر از گذشته رواج پیدا کرد.
کارشناسان امور اینترنتی معتقدند در سال 2007 گروههای تبهکاری، کنترل شبکه های اینترنتی زیرزمینی را در دست گرفته بودند.

بر اساس گزارشات موجود، منابع اقتصادی که از این گروههای تبهکار حمایت می کنند آنچنان گسترش یافته است که امروزه مواردی همچون کیتهای تولید ویروس و استفاده از آنها به وفور پیدا می شوند.
کارشناسان امنیتی معتقدند این شرایط به گسترش سریع تکنیکهای جنایتهای اینترنتی در استفاده از کاربران رایانه های شخصی و سرقت داده های قابل فروش منجر شده است.
به گفته برخی از این کارشناسان سال 2007 سال نسبتا مساعدی برای جولاندهی این گروهها بوده است.
به گفته معاون رئیس آزمایشگاههای McAfee's Avert به عنوان مثال کرم های تولید شده برای برنامه ویندوز تماما با اهداف تجاری و کسب منابع هنگفت مالی صورت گرفته است.
بر اساس گزارش بی.بی.سی، در بسیاری از این حملات اینترنتی، حسابهای بانکی و کارتهای اعتباری اشخاص مورد هدف قرار گرفته است.

ایران بازارهای صدور فرش دستباف را افزایش می‌دهد

ایران بازارهای صدور فرش دستباف را افزایش می‌دهد

 
 
images/20080120/carpet.jpg
 
جام جم آنلاین: محمدرضا عابد معاون مرکز ملی فرش، از برنامه ایران برای گسترش بازارهای هدف صادرات فرش به ویژه در آفریقا ، اروپا و آمریکای لاتین ، خبر داد.
عابد، این اظهارات را روز یکشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا، درباره چگونگی تدابیر ایران در برابر هر گونه تحریم احتمالی فرش ایران توسط سنای آمریکا ، عنوان کرد.
وی با بیان اینکه یافتن بازارهای جدید صادراتی از عمده هدف‌های سال ‪۸۷‬ ایران است ،از کشورهای افریقایی از جمله زیمبابوه ، کنیا و افریقای جنوبی و همچنین برخی کشورهای آمریکای لاتین به عنوان بازارهای جدید صادرات فرش دستباف ایران نام برد.
یادآور می‌شود: شهروندان آمریکایی فرش بافت ایران را نسبت به‌سایر کشورها ترجیح می‌دهند و همین امر باعث شده تا در زمان حاضر حدود ‪ ۵۰‬درصد فرش دستباف ایران به این کشور صادر شود.
این مقام مسئول در گفت و گو با خبرنگاران از اعزام تورتجاری به آفریقا تا پایان سال جاری خبر داد و گفت : بر مبنای ارزیابی صورت گرفته در این قاره ، فرش ایران به کشورهای علاقه‌مند صادر می‌شود.
عابدبا اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی فرش ایران در روسیه که خرداد ماه گذشته برگزار شد ، این اقدام را هدف قرار دادن روسیه به عنوان بازار جدید صادراتی فرش ایران ، بیان کرد.

جعل اسکناس به تاریخ می پیوندد

images/20080116/jall.jpg
 
جام جم آنلاین: استفاده بانکهای کشورهای مختلف جهان از تازه ترین ابداعات دنیای فناوریهای نوین در عرصه چاپ اسکناس امیدهای تازه ای برای محدود ساختن طراحی و چاپ اسکناسهای تقلبی ایجاد کرده است.
در کشوری نظیر آمریکا حداقل 70 میلیون دلار اسکناس تقلبی در میان مردم در گردش است اما خوشبختانه بانکهای چاپ کننده اسکناس اخیرا از فناوریهای نوینی نظیر جوهرهایی با رنگ متغیر و پلیمرهای ویژه در ساخت اسکناسها استفاده می کنند که به نظر می رسد موجب قطع دست سودجویان و جاعلان خواهد شد.
بر اساس گزارش پاپیولارساینس، همچنین استفاده از تکنیکهای مدرن و با ضریب بالای امنیتی درخصوص طراحی و چاپ اسکناس مادر که از روی آنها اسکناسها در شمارگان بالا چاپ می شوند، ضریب امنیتی تولید و به کارگیری اسکناسها را افزایش داده است.
در همین خصوص در سال 2007 انجمن بین المللی امور پولی نیز از استفاده از جدیترین فناوریهای طراحی و چاپ اسکناس خبر داد.
در این راستا به تازگی در مکزیک اسکناسی چاپ شده است که به هنگام خم شدن تغییر رنگ داده و از این رو جعل آن عملا غیرممکن شده است.

گوشت و شیر حیوانات شبیه سازی به بازار مصرف می آیند

images/20080116/tech.jpg
 
:شهروندان امریکایی بزودی می توانند از گوشت یا مشتقات لبنی حیوانات شبیه سازی شده به عنوان یک منبع غذایی استفاده کنند.
البته سازمان غذا و داروی امریکا هفته آینده از دیدگاه پزشکی و علمی ، امکان مصرف خوراکی از گوشت و شیر حیوانات شبیه سازی شده را پس از 6 سال بررسی و تایید خواهد کرد و در خصوص استفاده از گوشت و مشتقات لبنی آنها به عنوان یک منبع غذایی تصمیم خواهد گرفت. با وجود این ، سازمان غذا و دارو از تولیدکنندگان محصولات تولید شده از حیوانات شبیه سازی شده خواسته است این محصولات را دست کم تا پیش از 3 تا 5 سال آینده به بازار عرضه نکنند. طی هفته گذشته ، گروهی از دانشمندان امریکایی موفق شدند به منظور بررسی تکامل زندگی ساده به پیچیده ، از ساختار بلوری مولکول حاضر در نوعی قارچ اولیه به عنوان یک نوع ماشین زمان استفاده کنند.
محققان دانشگاه پوردو و دانشگاه تگزاس در استین ، درواقع با هدف مطالعه تکامل حیات ساده به حیات پیچیده از ساختار بلوری مولکولی که در یک نوع قارچ اولیه حضور دارد به عنوان نوعی ماشین زمان استفاده کردند. این محققان بویژه نسخه سه بعدی پروتئین مرتبط با یک مولکول RNA را برای کشف این که چگونه می توان عبور از موقعیتی را که در آن مولکول RNA می تواند در واکنش های شیمیایی شرکت کند و همزمان خود را تکثیر کند به موقعیتی که در آن پروتئین ها بخشی از این وظیفه را مصرف می کنند، مورد بررسی قرار دادند.
به گفته این دانشمندان که نتایج تحقیقات خود را در مجله نیچر منتشر کرده اند، اکنون می توانیم ببینیم که RNA چگونه فرآیند اشتراک گذاری عملکردهای خود را با پروتئین ها آغاز می کند. به اعتقاد دانشمندان که RNA یا یک مولکول شبیه به آن یکی از اولین مولکول های حیات هستند، بنابراین با حمل کد ژنتیکی آن که می تواند از یک نسل به نسل دیگر منتقل شود، می توان نوع تکامل ساختارهایی را که داخل سلول ها حضور دارند، تعیین کرد. بدون یک ماشین زمان ، امکان مشاهده فرآیندی که RNA را به RNA با پروتئین های بیشتر و سپس DNA منتهی می کند، وجود ندارد. این درحالی است که اکنون با یک نوع پروتئین قارچ می توان این فرآیند را که حیات فعلی را شکل می دهد مشاهده کرد. به این ترتیب دانشمندان موفق شدند به این روش 2 فرآیند را مطالعه کنند.
در مرحله اول مشاهده کردند این پروتئین سطوح مولکولی را برای انجام 2 عملکرد کاملا متفاوت مورد استفاده قرار می دهد.
در مرحله دوم ، این پروتئین می تواند در ارگانیسم های ساده تر از RNA پیروی کند. اولین هواپیمای با سرنشین هم که انرژی خود را کاملا با انرژی الکتریکی تامین می کند هفته پیش با موفقیت ، پرواز آزمایشی خود را برفراز کوه های آلپ انجام داد. انجمن پیشرفت ناوهای هوایی با موتورهای الکتریکی (Apame) هواپیمای کوچکی را ساخته که مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرت 25 اسب بخار و باتری های لیتیومی پلیمری است. به گفته کارشناسان ، خاطره این پرواز در تاریخ باقی خواهد ماند؛ چرا که برای اولین بار رویای پرواز یک هواپیمای با سرنشین برخوردار از انرژی پاک و بدون آلودگی به تحقق پیوست.

تیم برگزیده اروپا از نگاه خوانندگان یوفا

images/20080119/uefa.jpg
 
جام جم آنلاین: خوانندگان پایگاه اینترنتی یوفا تیم برتر اروپا در سال ‌٢٠٠٧ را انتخاب کردند.

بیش از ‌٢٧٠ هزار نفر از بازدید کنندگان سایت یوفا با ‌٧٥/٣ میلیون رای در انتخاب تیم برگزیده فوتبال قاره سبز حاضر شدند.

در این نظرسنجی نام هیچ بازیکن آلمانی دیده نشد. در حالی که در فهرست سال گذشته نام فیلیپ لام بازیکن کناری بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان دیده می‌شد، در سال جاری هیچ بازیکنی از آلمان در این فهرست جای نگرفت.

در نظر سنجی امسال میلان، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا با حضور ‌٣ بازیکن در این گزینش پیشتاز بود.

عنوان بهترین سرمربی اروپا را هم سرآلکس فرگوسن از منچستر یونایتد به خود اختصاص داد.

تیم برگزیده اروپا در سال ‌٢٠٠٧

دروازه بان: ایکر کاسیاس (رئال مادرید)

خط دفاع: دانیل آلوس (سویا)،‌ آلساندرو نستا (میلان)

جان تری (چلسی) ،‌اریک آبیدال ‌(بارسلونا)

خط میانی: کریستیانو رونالدو (منچستر یونایتد)، استیون جرارد (لیورپول)، کاکا (میلان)،‌ کلارنس سیدروف (میلان)

خط حمله: زلاتان ابراهیموویچ (اینتر)، دیدیه دروگبا (چلسی)

سرمربی: سرآلکس فرگوسن (منچستر یونایتد)

ساخت نسل جدیدی از روباتهای امدادگر توسط محقق ایرانی

images/20080120/fotoohi.jpg
 
جام جم آلاین: روبات ساخته شده بوسیله استاد ایرانی دانشگاه ساسکاچیوان کانادا افق تازه ای در کمک به بیماران گشوده است.
این روبات تا دو سال دیگر پای به بیمارستانها گذاشته و همچون یک پرستار حرفه ای، دقیقترین کمکهای امدادی و پزشکی را به بیماران از جمله بیماران داخل قرنطینه ارایه می کند.
رضا فتوحی استادیار دانشگاه ساسکاچیوان کانادا و مخترع این روبات منحصربفرد گفت : این روبات با توجه به قابلیتهای ویژه ای که از آنها برخوردار است می تواند عملکرد موثر و کارگشایی در زمانهای اضطراری امدادرسانی به بیماران داشته باشد.
این استاد ایرانی افزود: این روبات پرستار حتی می تواند در معادن و مزارع کشاورزی به کار گرفته شود.
فتوحی که هم اینک در دپارتمان مهندسی دانشگاه ساسکاچیوان کانادا فعالیت دارد افزود : این روبات می تواند در روز یا شب و بدون هیچ محدودیتی به امدادرسانی بپردازد. تمام آنچه که این روبات نیاز دارد باتری و شارژ آن است. با استفاده از این روبات می توان کمکهای امدادی و پزشکی مطمئنی به بیماران و آسیب دیدگان ارایه کرد.
این استاد ایرانی بیش از دو سال است که بر روی طراحی و ساخت این روبات کار می کند.
به گزارش مهر، این روبات که برای نخستین بار در روز پنجشنبه رونمایی شد به اندازه یک میز قهوه ابعاد داشته و وزن آن نیز بالغ بر 45 کیلوگرم عنوان شده است. از قابلتیهای بارز این روبات می توان به نقشه برداری و ثبت مشخصات جغرافیای محیط اطراف اشاره کرد.
به گفته فتوحی، این روبات درعین حال که می تواند به صورت خودکار بهترین و سریعترین مسیرهای امداد و کمک رسانی پزشکی را پیدا کند، قادر است به صورت دستی نیز کنترل شود. بر روی این روبات بازوی روباتیکی قرار گرفته که انعطاف پذیری بالایی داشته و می تواند تا 2 کیلوگرم بار را نیز نگاه دارد.
این محقق ایرانی می تواند از آزمایشگاه خود و با استفاده از یک لپ تاپ، موقعیت روبات را شناسایی کرده و در صورت نیاز آن را کنترل کند. همچنین به لطف قرار داشتن دوربینی در این روبات، کنترل کننده می تواند پی به وجود موانع مختلف در مسیر روبات ببرد.
این روبات که فعلا PowerBot نام دارد هنوز هم مورد بررسی فتوحی و تیم تحقیقاتی اش قرار دارد تا با افزایش کارایی بازوی روباتیک آن، راندمان مصرف انرژی آن نیز بهبود یابد.
به گفته فتوحی این روبات با هزینه ای بالغ بر 215 هزار دلار طراحی و ساخته شده و بنیاد ابتکارات کانادا و همچنین دولت محلی ساسکاچیوان آن را مورد حمایت خود قرار داده اند. این روبات به جز برخورداری از توانایی عینی در امدادرسانی پزشکی و درمانی می تواند به درون معادن نفوذ کرده و به بررسی نقاط آلوده به پرتوهای رادیواکتیو بپردازد.
این محقق ایرانی خاطرنشان کرد: من تصور نمی کنم که با استفاده از این روبات انسانها از فرآیندهای کاری خود کنار گذاشته شوند.

ضعف در بهداشت ، روزانه جان 5 هزار کودک را در سراسر دنیا می‌ گیرد


ضعف در بهداشت عمومی، روزانه جان 5 هزار کودک را در سراسر دنیا می‌گیرد

خبرگزاری دانشجویان ایران - اراک
روزانه 5 هزار کودک در سراسر جهان به دلیل عدم دسترسی به سرویس‌های بهداشتی تمیز جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مرکزی به نقل از healthday ، کارشناسان تخمین زده‌اند که حدود 40 درصد مردم دنیا به دستشویی‌های بهداشتی و تمیز دسترسی ندارند.

براساس آمار به دست آمده، حدود 8/1 میلیون کودک زیر 5 سال هر ساله در اثر ابتلا به اسهال جان خود را از دست می‌دهند.

این مشکل یک بحران جهانی است که دولت‌ها می‌بایست در این خصوص اقدامات اساسی را انجام دهند.

شبیه‌سازی جنین انسان توسط یک شرکت امریکایی

شبیه‌سازی جنین انسان توسط یک شرکت امریکایی
 
images/20080119/homan.jpg جام جم آنلاین: یک شرکت آمریکایی اعلام کرد که از فناوری شبیه‌سازی برای تولید پنج جنین انسان استفاده کرده و امیدوار است در نهایت موفق به ساخت سلول‌های بنیادی تطابق یافته برای بیماران شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، شرکت "استمجن کورپ" در کالیفرنیا در جریان آزمایش‌هایی برای اطمینان از واقعی بودن این جنین‌ها، آنها را از بین برد.
پژوهشگران این شرکت که در یک مرکز باروری مستقر است، گفتند به اعتقاد آنها آماده بودن منبع تامین تخمک جدید انسان پروژه آنها را با موفقیت روبه رو خواهد کرد.
اما برخی دیگر از کارشناسان درمورد درستی این ادعای علمی که گزارش آن در نشریه "استم سلز" (سلول‌های بنیادی) منشتر شد، ابراز تردید کردند.
درصورتی که درستی این ادعا به اثبات برسد، اولین باری خواهد بود که یک گروه تحقیقاتی موفق به شبیه‌سازی جنین انسان به عنوان منبع تامین سلول های بنیادی شده است.
چندین نوع سلول بنیادی وجود دارد که سلول‌های بینادی جنینی به دست آمده از جنین‌های چند روزه نیرومندترین نوع سلول‌های بنیادی به شمار می‌روند زیرا می‌توانند انواع مختلف سلول در بدن انسان را تولید کنند.
گروه تحقیقاتی شرکت استمجن اعلام کرد که با استفاده از سلول‌های پوستی دو مرد، پنج جنین انسانی به دست آوردند.
این محققان از شیوه انتقال هسته سلول (اس.سی.ان.تی) استفاده کردند که شامل خارج کردن یک سلول تخمک و تزریق هسته سلولی ازدهنده که قرار است کپی شود، است.
پیش از این یک دانشمند کره‌ای در سال ‪ ۲۰۰۴‬با دستکاری در بخش‌هایی از یک گزارش مهم نشان داده بود که گروه تحت نظر او با استفاده از فناوری شبیه‌سازی جنین‌های انسانی تولید کرده است.
گروه‌های پژوهشی دیگر با استفاده از شیوه‌های مختلف سلول‌های بنیادی شبیه به سلول‌های جنینی تولید کرده‌اند که این شیوه‌ها شامل برنامه‌ریزی دوباره یک سلول تخمک انسان یا سلول‌های عادی پوست یا گرفتن یک سلول از یک جنین انسان بدون آسیب رساندن به سلول شده‌اند.
اما بسیاری از کارشناسان سلول‌های بنیادی تاکید می‌کنند که تلاش برای تولید سلول‌های بنیادی از جنین‌ها نیز حائز اهمیت است.
بنا به گزارش رویترز، واتیکان روز جمعه گزارش منتشر شده درباره شبیه‌سازی جنین انسان را محکوم کرد و آن را بدترین نوع بهره‌برداری از انسان نامید.

اطلاعیه انجمن مهندسی кпи

               اطلاعیه  انجمن مهندسی кпи

 

از دانشجویان که مشتاق به بازدید از این مکانها هستند به آدرس  :корпус No 31 .اتاق 1-18

تلفن :۸۰۶۳۴۷۷۷۹۶۳ تماس حاصل فرمایند.

نشاندادن سینما       ساعت ۱۶      ۲۱/۰۱/۲۰۰۸

موزی ملی پزشکی       ۸грн       ساعت  ۱۴        ۲۲/۰۱/۲۰۰۸

نشاندادن سینما        ساعت ۱۶       ۲۳/۰۱/۲۰۰۸

موزی داروخانه           ۵грн        ساعت ۱۴       ۲۴/۰۱/۲۰۰۸

 نشاندادن سینما     ساعت ۱۶        ۲۵/۰۱/۲۰۰۸

بانک مرکز اکراین  Национального Банка Украины

کارخانه کوکا کولا   Coca-cola

کارخانه Оболонь

 

جنگنده بمب افکنهای جدید در ناوگان هوایی ارتش روسیه

ارتش روسیه در صدد است با بهره گیری از جنگنده بمب افکن های جدید روند احیا و بازسازی ناوگان هوایی خود را سرعت بیشتری بخشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از سن پترز بورگ ، نیروی هوایی روسیه برای رقابت و ایجاد تعادل با نیروی های ناتو در آسمان مناطق اروپایی و دیگر مناطق راهبردی و ایجاد امنیت بیشتر هوایی بر فراز روسیه تعداد زیادی جنگنده های فوق پیشرفته نسل پنجم و بمب افکن های راهبردی را تحویل می گیرد.

بر اساس برنامه های پیش بینی شده ، نیروی هوایی روسیه تا پایان مارس امسال به یازده فروند جنگنده بمب افکن بسیار پیشرفته سوخو 34 و تا پیش از ماه مارس آینده به بمب افکن تو 160

تاثیر منفی بحران اقتصادی امریکا بر روسیه و کاهش شاخص بورس

تاثیر منفی بحران اقتصادی امریکا بر روسیه و کاهش شاخص بورس مسکو

 

 

تاثیر بحران اقتصادی امریکا حتی به بازار سهام روسیه نیز کشیده شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه
بحران اقتصادی امریکا که با بحران در اعتبارات مسکن شروع شد هم اکنون دامنه بزرگترین شرکتهای مالی اعتباری این کشور را فراگرفته و بانکهای بزرگ امریکا نظیر مریل لینچ ، سیتی گروپ و جی پی مرگان که از بزرگترین موسسات مالی اعتباری جهان نیز هستند زیان فراوانی متحمل شده اند.براورد می شود جمع زیان مالی بحران اقتصادی امریکا در سراسر جهان دست کم حدود هشتاد میلیارد دلار باشد. برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند امریکا هم اکنون در رکود اقتصادی است. موج این بحران حتی به روسیه هم رسیده است و شاخصهای دو بورس مهم این کشور در دو روز گذشته بیش از شش درصد از ارزش شاخص خود را از دست داده اند. به اعتقاد کارشناسان گرچه اقتصاد روسیه از این بحران تاثیر پذیرفته است اما به علت رشد اقتصادی بالای این کشور و پیشرفتهای چشمگیر ان دورنمای اقتصادی روسیه روشن است. در اخرین معاملات بورس های روسیه شاخص ارتی اس با دو و بیست و هشت صدم درصد کاهش به حدود دو هزار و صد و هفتاد و پنج واحد رسیده است. همچنین شاخص بورس میس اکس نیز یک و هشتاد و سه صدم درصد کاهش داشت و به هزار و هشتصد و پنج و نیم واحد رسید.


واحد مرکزی خبر

تیم فوتبال پرسپولیس در یک دیدار دوستانه مغلوب تیم سمند شد،

تیم فوتبال پرسپولیس در یک دیدار دوستانه مغلوب تیم گمنام سمند شد،

فاینال اسپورت نیوز

تیم پرسپولیس با ترکیبی از بازیکنان اصلی به میدان رفت اما نتوانست مقابل حریف گمنام خود، سمند به نتیجه ای دست یابد و در پایان بازی را با یک گل واگذار کرد.

در این دیدار که روز پنجشنبه در ورزشگاه درفشی فر تهران برگزار شد تیم پرسپولیس با ترکیبی از بازیکنان اصلی به میدان رفت اما نتوانست مقابل حریف گمنام خود، سمند به نتیجه ای دست یابد و در پایان بازی را با یک گل واگذار کرد.
تک گل این دیداررا طاهر کناری در دقیقه 90 وارد دروازه حسن رودباریان کرد.

دیدار دوستانه پرسپولیس - سمند در سه وقت 30 دقیقه ای برگزار شد. در وقت اول تیم فوتبال پرسپولیس با ترکیب فرشید کریمی، بهادر عبدی، سپهر حیدری، محمد نصرتی، نبی الله باقری ها، پژمان نوری، کریم باقری، فرزاد آشوبی، حسین بادامکی، علیرضا واحدی نیکبخت و محسن خلیلی به میدان رفت.

افشین قطبی در وقت دوم آرایش تیمش را تا حد زیادی تغییر داد. واعظی به جای کریمی وارد زمین شد، بهادر عبدی جای خود را به شیث رضایی داد، فراز فاطمی با علیرضا نیکبخت واحدی تعویض شد و احسان خرسندی جای محسن خلیلی را در ترکیب اصلی گرفت.

تهران ،  خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪‬

کنفرانس بین‌المللی شهر الکترونیک روزهای ‪ ۱۹‬تا ‪ ۲۱‬بهمن ماه امسال با همت شهرداری تهران و همکاری جهاد دانشگاهی، در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.


پیشتر، محمد ولدخانی دبیر اجرایی کنفرانس اعلام کرده بود که این کنفرانس روزهای ‪ ۱۶‬و ‪ ۱۷‬بهمن ماه در محل پژوهشگاه وزارت نیرو برگزار می‌شود.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت یادمان سازه، "مهدی تشکری" مشاور شهردار تهران در حوزه فناوری اطلاعات در جریان بازدید از سالن همایش‌های برج میلاد گفت: کنفرانس بین‌المللی شهر الکترونیک می‌تواند نقش بسیار زیادی در فرهنگ‌سازی حوزه فناوری اطلاعات (‪ (IT‬داشته باشد.

وی از برج میلاد به عنوان نماد شهر الکترونیک و یکی از موثرترین مجموعه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و مخابرات یاد کرد و افزود: نمایشگاهی جنبی از دستاوردهای دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در حوزه شهر الکترونیک در فضایی به وسعت ‪ ۵۰۰‬متر دایر خواهد بود.

تشکری، از استقبال خوب اساتید، دست اندرکاران دولتی و غیردولتی و برخی مسئولان شهری و همچنین محققان دیگر کشورها از این همایش خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ‪ ۴۰۰‬مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که مراحل نهایی داوری را طی می‌کنند.

وی با اشاره به این که زمان برگزاری کنفرانس قطعی نشده اما این همایش در دهه فجر برگزار خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که کنفرانس بین المللی شهر الکترونیک در روزهای ‪ ۱۹‬تا ‪ ۲۱‬بهمن در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شود.

مشاور شهردار تهران، هدف از برگزاری این کنفرانس را معرفی آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و کاربردی در زمینه شهر الکترونیک، تبادل تجارب و دستاوردهای شرکت‌ها و سازمان‌های برتر در زمینه بکارگیری فناوری اطلاعات، توسعه و ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در مباحث فناوری اطلاعات و ارتباطات ذکر کرد.

شناسایی سرویس‌های الکترونیکی مناسب با حقوق شهروندی، نقش شهرداری در تحقق شهر الکترونیک، ساماندهی اطلاعات و تدوین راهبرد شهر الکترونیکی از محورهای اصی این کنفرانس است.

بر اساس این گزارش، پیش از این قرار بود کنفرانس یاد دشه در سالن پژوهشگاه وزارت نیرو برگزار شود که با تکمیل سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد میزبان کنفرانس شهر الکترونیک خواهد بود.


---> برج میلاد.همایش.ایرنا.

ابزارهای جدید بر روی نوار ابزار Google Toolbar 5

ابزارهای جدید بر روی نوار ابزار Google Toolbar 5

 مرجع : خبری اسنا

آفتاب: Google Toolbar 5 راهی دیگر برای دسترسی به ابزارهای کاربردی گوگل محسوب می‌شود.

نسخه پنجم از نوار ابزار گوگل از زمان انتشار به عنوان نسخه بتا با دارا بودن ابزارهایی مانند خواننده صفحات وب، به سادگی رابطه تعاملی با کاربر برقرار می‌سازد.

برای مثال با انتخاب نام هرگونه محصول در یک صفحه وب و کلیک بر روی ابزار Google Product Search موجب خواهد شد تا لیستی از نتایج از بخش جست‌وجوی محصولات شرکت سازنده درخواست و ایجاد گردد.

برخی تغییرات ایجاد شده نسبت به قبل شامل ویژگی auto-fill ، قابلیت ذخیره تنظیمات نوار ابزار به همراه اطلاعات حساب کاربری گوگل(که در این صورت این تنظیمات از روی هر کامپیوتری قابل دسترس خواهد بود)، دفترچه یادداشت برای ذخیره متون و عکس‌های بریده شده از صفحات وب و در انتها حدس زدن لینک‌ها زمانی که وب‌سایت و یا صفحه‌ای را گم می‌کنید می‌باشند.

Google Toolbar 5 beta فعلاً تنها برای IE عرضه شده و شامل دسترسی کامل به پشتیبانی از کیبرد برای ویژگی‌های accessibility می‌باشد.