طراحی شبکه ملی اینترنت وارد مرحله‌ اجرایی شد

به گفته‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به تقاضای زیاد در سطح کشور برای ثبت‌نام تلفن همراه اعتباری، به روز شدن واگذاری تلفن همراه اعتباری در کشور زمان می‌خواهد.
به گزارش ایسنا محمد سلیمانی در حاشیه‌ مراسم افتتاح ‌٣٥٠ طرح و پروژه مخابراتی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر واگذاری تلفن همراه دائمی در کشور به روز شده، اما بدلیل تقاضای زیاد برای ثبت‌نام تلفن همراه اعتباری که ماهانه به ‌٢/١ تا ‌٥/١ میلیون تقاضا می‌رسد، در به روز شدن واگذاری تلفن همراه اعتباری به زمان بیش‌تری نیاز داریم.

سلیمانی تعداد مجموع تلفن‌های ثابت و همراه کشور را حدود ‌٥٣ میلیون شماره اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از ‌٢٩ میلیون شماره تلفن همراه است. وی در خصوص آخرین وضعیت اینترنت ملی نیز گفت: این یک پروژه بزرگ است که سال گذشته در دولت تصویب شد و در حال حاضر طراحی آن انجام و وارد مرحله اجرا شده است.

سلیمانی با بیان اینکه اعتبار اجرای شبکه‌ ملی اینترنت تامین شده، آن را یک برنامه سه ساله دانست. وی گفت: در ایام دهه‌ی مبارک فجر امسال در مجموع ‌٧٧٩٨ طرح مخابراتی با اعتبار ‌٥٢٠٠ میلیارد ریال در کشور افتتاح شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مراسم بهره‌برداری‌٣٥٠ طرح و پروژه مخابراتی که امروز (‌٢٣ بهمن) در کرمانشاه انجام شد، گفت: امروز ‌٢٩ سال از عمر انقلاب ما می گذرد و در این مدت دشمنان انقلاب از هر اقدام و توطئه‌ای برای ضربه به انقلاب کوتاهی نکردند، ولی با حضور همیشگی مردم در صحنه و رهبری امام (ره) و مقام معظم رهبری این توطئه‌ها همیشه نقش بر آب شده است.

سلیمانی عنوان کرد: علیرغم همه تبلیغات سوئی که در سراسر جهان علیه این انقلاب شده، اما بوضوح می‌بینیم که این انقلاب در قلب همه مردم با انصاف جهان جای گرفته است. سلیمانی دستاوردهای انقلاب را بسیار عظیم بر شمرد و گفت: امروز پیشرفت‌های کشور در تمام بخش‌ها را می‌توان با آمار و ارقام مشاهده کرد.

وی افزود: دولت نهم نیز در ادامه تلاش دولت‌های گذشته طی ‌٣٠ ماه اخیر از هیچ کوششی دریغ نکرده و امروز شاهدیم که روحیه کار و تلاش و مهر و عدالت بیش از گذشته در کشور رواج یافته است. سلیمانی عنوان کرد: با این وجود هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب باید ایثار گری و تلاش بیشتری صورت گیرد.

سلیمانی در ادامه با ذکر آمار به برخی توفیقات حاصل شده در بخش ارتباطات طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: ابتدای انقلاب تنها ‌٣١٢ روستای کشور دارای ارتباط بودند که امروز این تعداد به ‌٥٣ هزار روستا رسیده و از این میزان، ارتباط دهی به ‌٨٠٠٠ روستا در دولت نهم انجام شده است.

سلیمانی تعداد تلفن‌های کشور در ابتدای انقلاب را نیز ‌٨٥٠ هزار شماره و ضریب نفوذ را حدود سه درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون این تعداد با رشد بیش از ‌٦٢ برابری به حدود ‌٥٣ میلیون شماره رسیده که ‌٢٨ میلیون آن در دولت نهم واگذار شده است.

وی افزود: سال ‌١٣٨٤ تنها ‌٥٠٠ میلیون مرسوله توسط شرکت پست جابجا می شد که این رقم امسال به یک میلیارد مرسوله می رسد. او اظهار کرد: درحالیکه هیچ یک از بانک‌های کشور حاضر نشدند در روستاها شعبه ایجاد کنند، پست بانک از سال ‌١٣٨٥ تصمیم گرفت وارد روستاها شود و اکنون در بیش از ‌٤١٠٠ روستا حضور دارد. وی گفت: این توفیقات نشان می‌دهد در طول ‌٥/٢ سال گذشته فضای مناسبی جهت کار و تلاش در کشور شکل گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد