شرکت کالیفرنیایی مدعی تهیه نقشه ژنتیکی انسان ظرف چهار دقیقه شد

 یک شرکت کالیفرنیایی مدعی تهیه نقشه ژنتیکی انسان ظرف چهار دقیقه شد
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪‬

یک شرکت آمریکایی می‌گوید به زودی قادر خواهد بود نقشه توالی تمام ژن‌های انسان را در چهار دقیقه و تنها با صرف یکهزار دلار تهیه کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت پاسفیک بیوساینسز مدعی است که دستگاه‌های تهیه توالی ژنی جدید آن بسیار سریعتر از تجهیزات کنونی هستند و می‌توانند این کار را طی چند دقیقه انجام دهند در حالی که این کار در یک تلاش دانشگاهی و با حمایت دولت، ظرف پنج سال و با ‪ ۳۰۰‬میلیون دلاری هزینه انجام شد و "کریگ ونتر" پیشگام ژنوم نیز این کار را در سال ‪ ۲۰۰۰‬ظرف ‪۹‬ ماه انجام داد.

"هیو مارتین" مدیر اجرایی این شرکت گفت "اگر این کار نتیجه دهد، خدمات درمانی برای همیشه متحول خواهد شد."
شرکت ژنتیکی "نومه" (‪ (Knome‬ماه گذشته اعلام کرد مردم در ازای پرداخت ‪ ۳۵۰‬هزار دلار می‌توانند توالی ژنتیکی خود را به دست آورند.

مارتین گفت "ایده اصلی ما آنست که نقشه توالی ژنی افراد را چنان با سرعت و ارزان تهیه کنیم تا برخی از مشکلات موانع موجود بر سر راه کشف در عالم ژنتیک و بیماری‌های ژنتیکی را به مشکلاتی صرفا نرم افزاری تبدیل کنیم."
به گفته وی می‌توان نقشه ژنتیکی هزار نفر که رفتار اعتیادی دارند و هزار نفری که چنین رفتارهایی از خود نشان نمی‌دهند تهیه کرد و وجود هرگونه تفاوت بین این دو گروه را مشاهده کرد.

"جف اسکلوس" مدیر برنامه فناوری‌های توالی در موسسه ملی تحقیقات ژنوم انسانی گفت "در بیماری‌های پیچیده‌ای مانند بیماری قلبی، ژنهای بسیار متفاوتی در بروز بیماری دخیل هستند که هر یک از آنها نقشی جزیی در بروز مشکل دارند."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد