استراتژی هیأت مدیره یاهو در برابر پیشنهاد مایکروسافت


هیأت مدیره شرکت یاهو، در یک نشست تلفنی، به گفت و گو پیرامون پیشنهاد مایکروسافت پرداختند و افزایش احتمالی پیشنهاد 42 میلیارد دلاری یاهو و احتمال اجاره کردن بخش جست و جوی یاهو توسط گوگل مطرح شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، جری یانگ مدیر اجرایی یاهو، وصلت با گوگل را "گزینه مناسبی" نخواند.
این هیأت شخصاً جلسه‌ای را برای هفته جاری برنامه‌ریزی کرده است. سخنگوی یاهو با اشاره به گزارش مربوط به ملاقات روز جمعه این هیأت اعلام کرد که یاهو هنوز "با دقت و به طور همه جانبه در حال ارزیابی" پیشنهاد مایکروسافت است، اما در مورد زمان ملاقات مدیران شرکت ها چیزی مطرح نشد.
گفتنی است که مایکروسافت پیشنهاد خود را در روز اول فوریه علنی کرد.
یاهو به فکر حق استفاده جایگزینی با گوگل به عنوان پیشتاز جست و جو در وب افتاده تا استقلال خود را حفظ کند و انتظار می‌رود که پیشنهاد مایکروسافت را در صورت بالاتر رفتن قیمت کنونی پذیرا باشد.
تحلیلگران بر این باورند که برای تسهیل پذیرش سرمایه‌گذاران و مدیر و هیأت مدیره یاهو مایکروسافت به بالاتر بردن پیشنها خود ترغیب خواهد شد.
از سویی، یکی از سرمایه‌گذاران اصلی یاهو با استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت، ملاقات داشته تا شاید این پیشنهاد را بالاتر ببرد.
شرکت Capital Research and Management که بیش از 11 درصد سهام یاهو و بیش از 6 درصد مایکروسافت را در اختیار دارد، مایل است بداند این سازنده نرم‌افزار در صورت امتناع از قبول پیشنهاد اولیه تا چه حد قیمت خود را بالاتر خواهد برد.
لازم به ذکر است که سهام یاهو با 16 سنت افزایش به 29.20 دلار رسیده و سهام مایکروسافت با 1.6 درصد افزایش 44 سنت بالاتر رفته و به 28.56 دلار رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد