خانه هوشمند" در ایران ساخته شده است

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪

یک پژوهشگر و مخترع ایرانی خانه هوشمند را حدود یکسال است که با نام "تابلوی مدیریت انرژی ساختمان" به بازار داخلی عرضه کرده است در حالی که کارشناسان خارجی زمان تحقق فناوری "خانه هوشمند" را سال ‪ ۲۰۰۸‬پیش‌بینی کرده‌اند.

"طهماسب داودی" طراح و تولیدکننده خانه هوشمند روز شنبه با ارسال نمابری به گروه علمی ایرنا اعلام کرد این تابلو با تلاش ‪ ۱۵‬ساله در کشور تولید شده است.

"محمد مهدی بهرامی" کارشناس ارتباطات و همکار داودی در این پروژه به خبرنگار ایرنا گفت این پروژه که موجب کاهش ‪ ۳۵‬درصدی انرژی می‌شود از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران مورد تایید قرار گرفته است.

به گفته او هرچند مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران (مگفا)، صندوق حمایت از توسعه تکنولوژی ایران، سازمان بهره‌وری انرژی و وزارت صنایع و معادن از این پروژه حمایت کردند، اما مقدار این کمکها برای اجرای کامل طرح کافی نبوده است.

بهرامی گفت اجرای این پروژه نیازمند ‪ ۸‬تا ‪ ۹‬میلیارد ریال بودجه بود اما به میزان حمایت مالی مراکز مذکور اشاره نکرد.

تابلوی مدیریت انرژی ساختمان یا همان خانه هوشمند توانسته چهار نشان ملی کشور، شامل تندیس زرین پنجمین همایش ملی انرژی ایران، کمان زرین دومین جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد ایران را کسب کند.

کارشناسان آی‌بی‌ام در گزارش سالانه پنج در پنج بعدی"شکل‌گیری یکی از پنج فناوری نوآورانه را که در سال ‪ ۲۰۰۸‬میلادی شکوفا می‌شود و می‌تواند ظرف پنج سال آینده زندگی ساکنان زمین را دستخوش تحول کند، خانه هوشمند دانسته‌اند.

خانه هوشمند یک سامانه پیشرفته دیجیتالی است که مدیریت امور ساختمان را بر عهده می‌گیرد و انسان می‌تواند به وسیله آن بخشی از نیازهای خود را مرتفع کند.

مهندس "طهماسب داودی" مخترع ایرانی با این اختراع شهریور سال گذشته به نمایشگاه بین‌المللی "ایی.پی.آی" دعوت شد.

این مخترع ایرانی در دهمین دوره المپیاد "ایی.پی.آی" در نمایشگاه بین‌المللی تخصصی اختراعات ‪ ۲۰۰۶‬میلادی در بوداپست به همراه تیمی از مخترعان ایرانی، موفق به کسب عالی‌ترین عنوان و کاپ زرین وزارت آموزش و پژوهش کشور رومانی شد.

به گفته داودی طرح خانه هوشمند، در مجارستان و مالزی موفق به گرفتن مدال شده و سه استاندارد بین‌المللی ایزو را نیز کسب کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد