شرکت یاهو پیشنهاد ‪ ۴۵‬میلیارد دلاری مایکروسافت را رد کرد

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪

شورای اداری شرکت "یاهو" فراگیرترین موتور جستجوگر اینترنتی روز شنبه پیشنهاد ‪ ۴۵‬میلیارد دلاری مایکروسافت، برای خرید این شرکت را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، روزنامه وال استریت جورنال به نقل از مقامات مطلع نوشت: مسوولان یاهو تصمیم گرفتند پیشنهاد مایکروسافت را رد کنند.

شرکت مایکروسافت روز جمعه گذشته پیشنهاد ‪ ۴۴/۶‬میلیارد دلاری به شرکت یاهو در مقر آن در کالیفرنیا داده است.

مایکروسافت با خرید یاهو می‌توانست با تسلط بر سیستم‌های عامل و نرم‌افزارهای مربوط به کامپیوترهای شخصی، در پهنه این جهان مجددا پیشتاز شود.

شرکت مایکروسافت چندی پیش از سوی اتحادیه اروپا در مورد قبضه کردن بازارهای نرم‌افزاری کامپیوتری و عدم اجازه رقابت به سایر رقبای برنامه‌های نرم‌افزاری در اروپا، که اقدامی غیرقانونی در عرصه تجارت در این اتحادیه است، محکوم به پرداخت غرامت سنگین شد.

مدیرعامل مایکروسافت روز گذشته در این‌باره گفته بود: اگر ما نتوانیم شرکت یاهو را خریداری کنیم، بازهم به فعالیت‌های خود در این حوزه ادامه خواهیم داد.

این روزنامه در ادامه نوشت: این حرکت درحالی صورت می‌گیرد که یاهو در حال از دست دادن فضای اینترنت به نفع گوگل است که توانسته با سرمایه‌گذاری روی بازار روبه رشد، تبلیغات آنلاین رهبری جستجو در اینترنت را بدست گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد