یک نیسان چموش برای کنار زدن رقبا!

یک نیسان چموش برای کنار زدن رقبا!

 

آفتاب: شرکت های ژاپنی در شش‌ماهه نخست سال جاری حدود ۶۳۷ هزار خودروی اس یو وی به فروش رساندند . سهم تویوتا با مدل RAV4 برابر 102 هزار دستگاه بود . هوندا نیز 124 هزار دستگاه از مدل CR-V را به فروش رساند .اما در این میان نیسان نتوانست به فروش قابل توجهی دست یابد .مسئولین شرکت هوندا باید این خلاء را به نوعی پر میکردند به همین دلیل یک سی یو وی کراس اوور جدید را تدارک دیده اند که قرار است به زودی روانه بازها شود. این مدل جدید که بر روی پلاتفرم C نیسان سنترا ساخته میشود ، با نام روگ (سرکش و چموش!) روانه بازار شده و میتواند برای سایر خودروهای این رده رقیبی جدی باشد .

طول این خودرو برابر464 سانتیمتر میباشد . عرض و ارتفاع آن نیز به ترتیب 180 و 165 سانتیمتر است . رگوئه با این ابعاد از هوندا سی آر وی و تویوتا RAV4 بلندتر و کشیده تر است .
طراحی این خودرو در مرکز نیسان در " سان دیگو " آمریکا انجام شده است . طراحان شرکت کار طراحی را به نحو مطلوب صورت داده اند چرا که این خودرو چهره ای زیبا و مدرن دارد .

چراغ های جلو و جلوپنجره در این خودرو همانند سایر مدل های نیسان طراحی شده اند و فرم کلی خودرو از کنار به کراس اوورهای روز دنیا شباهت دارد .

سیستم تعلیق این خودرو در عقب از نوع " مولتی لینک " با فنرهای مستقل میباشد که هندلینگ و دینامیک مناسبی به این خودرو بخشیده است .

این خودرو به دیسک های ترمز سوراخ دار در جلو و عقب - سیستم پایداری الکترونیکی - سیستم کنترل کششی به طور استاندارد مجهز است . ضمن این که امکان سفارش سیستم چهارچرخ متحرک نیز وجود دارد .

گیربکس CVT این خودرو به همراه کلاچ دوبل تعویض دنده های را به خوبی انجام میدهد به طوریکه میتوان آن را با گیربکس های DSG فولکس واگن مقایسه نمود .

برای این خودرو یک موتور 4 سیلندر 5/2 لیتری مجهز به سیستم متغیر زمان بندی سوپاپ ها در نظر گرفته شده . این موتور میتواند 170 اسب بخار نیرو و 175 پوندفوت گشتاور تولید نماید .

روگ با وزن 1519 کیلوگرمی خود ظرف مدت 2/8 ثانیه از حالت سکون به تندی صد کیلومتر میرسد .

این خودرو مسافت 400 متر را ظرف مدت 4/16 ثانیه و با سرعت 137 کیلومتر طی می‌کند .

این ارقام در مقایسه با هوندا سی آر وی که حدود 100 کیلوگرم سنگین تر است و شتاب صفر تا صدی برابر 9/9 ثانیه دارد بهتر نمود پیدا می‌کند .

طراحی داخلی این خودرو نیز با استفاده از پوشش های چرم برای صندلی و قطعات کرومی برای داشبورد زیبا به نظر میرسد ولی این طرح میتوانست به ترکیب رنگ های دیگر در داشبورد حالتی زیباتر و چشم نوازتر به آن ببخشد .

فضای بار این خودرو در حالت عادی برابر 818 لیتر میباشد که رقم کاملا مناسب و قابل قبولی است .

شرکت نیسان با عرضه این خودروی زیبا میتواند به سهم قابل توجهی از بازار دست پیدا کند . طراحی زیبا - وزن کمتر و قیمت مناسب میتواند فروش این خودرو را تضمین کند البته به شرطی که در آینده شرکت نیسان آپشن های بیشتری را برای این خودرو تدارک ببیند .

قیمت پایه ی این خودرو زیر 20 هزار دلار میباشد و برای مدل فول با سیستم چهارچرخ متحرک به 26 هزار دلار میرسد که هنوز خیلی گران نیست .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد