۶۰‬درصد ژاپنی‌ها به علم و فناوری علاقه‌مندند

تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد علاقه عمومی به علم و فناوری در ژاپن به حد بی‌سابقه ‪ ۶۰‬درصد رسیده است و ‪ ۷۰‬درصد مردم استفاده از علم و فناوری در حل مشکلات زیست محیطی را لازم می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری کیودو از توکیو، اداره هیئت دولت ژاپن که این نظرسنجی را انجام داده است این علاقه زیاد را به نشست آتی گروه هشت که قرار است در ماه ژوییه در ژاپن برگزار شود، نسبت داد.

گرمایش زمین و نقش فناوریهای پیشرفته کم مصرف در دستور کار این نشست قرار دارد و به همین دلیل این موضوع به یک موضوع آشنا برای همگان در ژاپن تبدیل شده است.

در این بررسی که طی ماههای نوامبر تا دسامبر بر روی سه هزار فرد ‪۲۰‬ ساله به بالا انجام شده است، ‪ ۶۱‬درصد پاسخ‌دهندگان علاقه‌مندی خود را به علم و فناوری ابراز داشتند که در مقایسه با هفت نظرسنجی انجام شده از سال ‪ ۱۹۸۱‬تاکنون، نشانگر بالاترین میزان علاقه‌مندی است.

در این میان علاقه مردان به علم و فناوری بیشتر از زنان بود و با بالا رفتن سن این میزان افزایش نشان می‌داد.

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در مورد این سوال که علم و فناوری باید در چه حوزه‌هایی بیشترین نقش را داشته باشند ‪ ۷۳‬درصد حفظ کره زمین و محیط زیست طبیعی را برگزیدند.

‪ ۵۷‬درصد افراد مشکلات زیست محیطی نظیر گرمایش زمین و باران اسیدی را نگرانیهایی دانستند که با توسعه علم و فناوری مرتبط است. اهمیت گرمایش زمین در نظرسنجی قبلی ‪ ۸‬امتیاز پایین تر بود و در رتبه سوم قرار داشت که در نظرسنجی جدید به رتبه دوم ارتقاء یافته است.

در نظرسنجی در مورد چشم‌انداز تحقق جامعه‌ای که از فناوریهای کم مصرف نظیر سلول سوختی، انرژی خورشیدی و انرژی باد برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌کند سوال شد که بیش از نیمی از پاسخگویان تحقق این موضوع را امکانپذیر دانستند هرچند زمان می‌برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد