یک چهارم آیفون های ساخت اپل "بدون قفل" هستند

منبع: WinBeta.Net
بیش از یک چهارم مردمی که گوشی آیفون ساخت شرکت اپل را خریداری کرده اند از شبکه بی سیمی به جز AT&T ، ارائه کننده انحصاری خدمات آیفون، استفاده می کنند. این رقم رقمی "حیرت آور" است که مدل تجاری شرکت را تحت فشار قرار می دهد.

این تحلیل توسط شرکتBernstein Research انجام شده است. تونی ساکوناگی تحلیلگر این شرکت اعلام کرد تحلیل تعداد فروش گوشی شرکت اپل و شرکت AT&T نشان می دهد که حدود 1.45 میلیون گوشی در سال 2007 "از چرخه خارج شده اند".

حدود 480 هزار گوشی از این گروه توسط شرکت AT&T در فهرست باقی مانده و یک میلیون گوشی یا 27 درصد از کل فروش باقی می ماند که به گفته ساکوناگی "قفل ندارند" و از شبکه هایی غیر از AT&T استفاده می کنند.

مدیران اجرایی اپل هفته گذشته اعلام کردند شمار گوشی های بدون قفل "قابل توجه" است اما از تخمین آن خودداری کردند. بسیاری از تحلیلگران سهم گوشی های بدون قفل را زیر 20درصد تخمین زده بودند. این در حالی است که سخنگویان اپل و AT&T از ارائه هرگونه اظهار نظری خودداری کرده اند.

بالاتر رفتن این تعداد موجب نگرانی اپل خواهد بود چرا که پایین آمدن درآمد AT&T موجب کاهش درامد این شرکت نیز خواهد شد.

به گفته ساکوناگی به عنوان مثال اگر اپل هدف فروش خود را 10 میلیون گوشی تا پایان سال مالی 2008 قرارداده باشد اما 30درصد از آنها هیچ بازگشت مالی نداشته باشند، درآمد و سود خالص این شرکت 500 میلیون خواهد بود و 37سنت کاهش در هر سهم مواجه خواهد شد.

اگر اپل از فروش گوشی های بدون قفل جلوگیری کند می تواند سود خالص خود را افزایش دهد اما هدف فروش خود را از دست خواهد داد این در حالی است که عرضهه آنها به سودبخشی شرکت اسیب زده و کار بستن قرارداد را با شرکت های سرویس دهنده دیگر سخت خواهد کرد.

گفتنی است در حال حاضر با وجود چنین بحرانی سهام اپل امروز بدون تغییر باقی مانده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد