همایش تازه‌های سرطان در مشهد برگزار شد

مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪
همایش "تازه‌های سرطان" با حضور ‪ ۱۴۰‬پزشک خانواده روز پنجشنبه در مرکز مراقبتهای اولیه بهداشتی پی.اچ.سی مشهد برگزار شد.

هدف از برپایی این همایش همزمان با هفته مبارزه با سرطان، آشنایی بیشتر پزشکان با روشهای پیشگیری، شناسایی عوامل خطر و علایم هشداردهنده سرطان اعلام شد.

مدیر گروه تخصصی پیشگیری از بیماربهای مرکز بهداشت خراسان رضوی در این همایش گفت: بر اساس آمارها سالانه ‪ ۳۰‬هزار نفر در کشور بر اثر انواع سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

دکتر محمدعلی رضایی افزود: این در حالی است که علم امروز ثابت کرده که یک سوم سرطان‌ها در مراحل اولیه با شناسایی، درمان کامل می‌شوند و یک سوم نیز قابل پیشگیری هستند.

وی اجتناب از مصرف دخانیات، داشتن تغذیه صحیح و مناسب، تحرک کافی، مصرف میوه‌جات و سبزیجات را از جمله روشهای موثر در پیشگیری از سرطان ذکر کرد.

مدیر گروه تخصصی پیشگیری از بیماریهای مرکز بهداشت خراسان رضوی، آخرین آمار ثبت شده مبتلایان به سرطان را در این استان پنج هزار نفر ذکر کرد.

او گفت: حدود ‪ ۸۰‬درصد سرطانها ثبت می‌شوند که طی سالهای اخیر با تقویت نظام ثبت و اطلاعات در این راستا گامهای خوبی برداشته شده است.

وی شایع‌ترین سرطان‌ها را در خراسان رضوی در زنان به ترتیب پستان، پوست، معده و روده بزرگ و در مردان نیز به ترتیب پوست، معده، مثانه و پروستات عنوان کرد.

او گفت: برپایی همایش تازه‌های سرطان ابتدا از پزشکان خانواده که تمامی اطلاعات بیمارانشان را بطور سالانه تحت بررسی دارند، شروع شده است.

وی افزود: هر پزشک خانواده در استان خراسان رضوی بین دو تا چهار هزار جمعیت روستایی را تحت پوشش دارد. در این همایش پزشکان خانواده حومه مشهد شرکت داشته و در همایش بعدی این برنامه آموزشی برای پزشکان شهرستانهای استان برگزار خواهد شد.

هشتم تا ‪ ۱۵‬بهمن ماه "هفته مبارزه با سرطان" نامگذاری شده است.ک/‪۲‬ ‪

نظرات 2 + ارسال نظر
علیرضا جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:46 ق.ظ http://katoolmiderakhshad.blogsky.com

پشت بام خانه خدا

زنان کلیکی جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:57 ق.ظ http://www.clickwoman.blogsky.com

وبلاگت بسیارجالب ومفید بود شما هم به ما سربزنید اگر برایتان ممکن میباشد وبلاگهای من را در لینکستان خود قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما بوزد و بازدیدکنندگان شما گوشه چشمی به وبلاگ ما داشته باشند پیروز باشید به امید روزی که وبلاگهای من باعث شادی و امید شما دوست عزیز شود=>
http://www.iranmaxim.blogsky.com
ثبت نام در جایزه 800 دلاری و 3000 دلاری

http://www.clickwoman.blogsky.com
زنان کلیکی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد