دکتر خشنودی از اساتید «مهندسی شیمی» کشور درگذشت

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

دکتر محمد خشنودی، استاد «مهندسی شیمی» دانشگاه سیستان و بلوچستان و عضو هیات مدیره انجمن مهندسی شیمی ایران، امروز - سه‌شنبه - درگذشت.

دکتر داوود رشتچیان، رییس انجمن مهندسی شیمی ایران با اعلام این مطلب به خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: دکتر خشنودی امروز در شهر کرمان به دنبال بروز سکته درگذشت و پیکر ایشان احتمالا جهت تدفین به زادگاهش(بندر عباس) منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم دکتر خشنودی، استاد تمام مهندسی شیمی و عضو هیات مدیره انجمن‌های علمی مهندسی شیمی و احتراق ایران بود که تحصیلات دکتری خود را در رشته مهندسی شیمی (احتراق) در امپریال کالج لندن به پایان برده و پس از اتمام تحصیلات خود در آن دانشگاه از سال 1357 فعالیت علمی و آموزشی خود را در دانشگاه سیستان و بلوچستان - یکی از دورافتاده ترین و محروم ترین مناطق کشور - آغاز و طی حدود 30 سال همچنان در آن دانشگاه خدمت می‌کرد.

آن مرحوم که در سال1327 در خانواده‌ای اهل تسنن در بندرعباس به دنیا آمده بود، تحصیلات خود را در رشته مهندسی گاز در دانشکده نفت آبادان و دوره فوق لیسانس را

در رشته مهندسی شیمی (ایمنی صنعتی) و دوره دکتری را در امپریال کالج، گذرانده بود و علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و عضویت در چندین انجمن‌ علمی و هیات مدیره انجمن‌های علمی مهندسی شیمی و احتراق، عضو هیات تحریریه چندین نشریه علمی ـ تخصصی بود.

سرویس علمی - پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) نیز درگذشت این استاد فقید را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور تسلیت می‌گوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد