هکرها برای جشن روز ولنتاین آماده می‌شوند

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪‬
هکرها پس از روزهای خوش کریسمس برای جشن روز ولنتاین آماده می‌شوند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اینترنتی آنتی‌ویروس پاندا، کدهای مخرب جدیدی مشاهده شده است که با سو استفاده از علاقه کاربران اینترنت به روز ولنتاین، رایانه‌های خانگی و شبکه‌های محلی را تهدید می‌کنند.

این مساله نشان‌دهنده استقبال زودهنگام خرابکاران اینترنتی از روز ولنتاین است که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان روز ابراز دوستی و عشق، گرامی داشته می‌شود.

در سال‌های اخیر بسیاری از کاربران اینترنت ترجیح داده‌اند تا در روز چهاردهم فوریه و روزهای منتهی به آن، بسیاری از مراسم خاص این مناسبت مانند ارسال نامه‌ها و پیغام‌های محبت‌آمیز، اهدای کارت تبریک، هدیه و حتی گل را به صورت الکترونیک انجام دهند.

در همین حال، شرکت‌های امنیتی با ردیابی دو کرم رایانه‌ای در روزهای گذشته، یک طرح بزرگ تخریبی به عنوان مقدمه حمله بزرگ اینترنتی در روز ولنتاین را کشف کنند.

کرم‌های اینترنتی ‪ Nuwar.OL‬و ‪ Valentin.E‬که در قالب نامه‌های الکترونیک و یاکارت‌های تبریک اینترنتی با مضامین رمانتیک و عاشقانه مانند به تعداد بسیار زیادی از کاربران اینترنت ارسال شده است.

بدین ترتیب کاربران با کلیک بر روی لینک‌های مخرب موجود در متن و یا فایل‌های ضمیمه، علاوه بر نمایش پیام‌های رمانتیک، رایانه‌ها را مورد حمله خود قرار می‌دهند.

نخستین نتیجه این حملات، کاهش محسوس پهنای باند شبکه‌ها، کاهش چشمگیر سرعت دسترسی به اینترنت و ایجاد اختلال در فعالیت‌های آن‌لاین است.

این کرم‌های رایانه‌ای برای انتشار خود از تکنیکی به نام روانشناسی اجتماعی استفاده می‌کنند که هدف آن سواستفاده از ساده‌ترین علایق کاربران برای افزایش آلودگی در سیستم‌ها و تجهیزات رایانه‌ای است.

با توجه به کم‌تجربگی و کنجکاوی کاربران جوان تر اینترنت، ولنتاین پیش رو می‌تواند زمینه‌ای برای افزایش سطح فعالیت‌های مجرمانه محسوس یا نامحسوس در شبکه جهانی اینترنت باشد.

بنابراین، کارشناسان امنیتی بهترین راهکارجلوگیری از گستردگی آلودگی- های رایانه‌ای در این شرایط را عدم توجه به پیغام فرستنده‌های ناشناس، تایپ آدرس‌های اینترنتی در نوار آدرس مرورگر به جای کلیک بر روی لینک‌های ناشناخته و استفاده از یک ابزار پیشرفته حفاظتی با قابلیت کشف و پاکسازی ویروس‌های جدید و ثبت نشده می‌دانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد