مسافران دو شرکت هواپیمایی آمریکایی به اینترنت دسترسی پیدا کردند

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪.

خطوط هوائی "جنوب غرب" و "آمریکن" این هفته اعلام کردند دسترسی مسافران پروازهای آنها به اینترنت، از طریق روش " وای- فای" (‪(Wi-Fi‬ با فناوری جدید با موفقیت آزمایش شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه تخصصی ‪" ،computerworld.com‬خط هوائی جنوب غرب " با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد، در نظر دارد دسترسی با پهنای باند وسیع ماهواره را به طور آزمایشی در چهار هواپیمای خود در تابستان سال آینده اجرا نماید.

بعد از تست کامل سیستم و تائید مدیریت کنترل هوایی فدرال (‪،(FAA‬ مسافران این خطوط هوائی توسط فناوری " وای - فای" به ایمیل‌ها و اینترنت دسترسی خواهند داشت.

این فناوری علاوه بر تامین سرویس دیتا، خدمات تلفن همراه مسافران را نیز با استفاده روش " تلفن بر بستر اینترنت" (‪ (VOIP‬برای مشتریان این خطوط هوائی تامین می‌کند و مسافران در طول پرواز قادر به مکالمه با خارج از هواپیما خواهند شد.

"برندی کینگ "، سخنگوی خط هوائی " جنوب غرب" در مصاحبه‌ای گفت:
" مسافران ما قادر خواهند در طول پراز از تلفن همراه خود استفاده نمایند."
روز دوشنبه هفته گذشته خطوط هوائی " آمریکن" نیز اعلام کرد، نصب نهائی این فناوری برای اولین بار در بوئینگ ‪ ۷۶۷-۲۰۰‬به پایان رسید و تا آخر سال جاری ‪ ۱۵‬هواپیمای دیگر این شرکت به این سیستم مجهز خواهند شد.

براساس این گزارش بوئینگ ‪ ۷۶۷-۲۰۰‬مدل جدیداز هواپیمایی است که در پروازهای فرامنطقه‌ای و جهانی از آنها استفاده می‌شود.

هردو خطوط هوائی مجوزهای لازم را برای راه‌اندازی سرویس دیتا و اینترنت از ‪ FAA‬دریافت کرده‌اند، اما خط هوائی " آمریکن" هنوز مجوز استفاده از تلفن همراه (‪ (VOIP‬را کسب نکرده است.

فناوری ‪ ،aircell‬دارای آنتن‌های مخصوصی است که در بیرون هواپیما نصب می شوند و از طریق بی‌سیم با آنتن‌های پوششی زمینی مسیرهای پرواز ارتباط دارند.

گزارش می‌افزاید، تمام خطوط هوائی آمریکا به صورت بی‌سیم به سیگنال شبکه قاره‌ای ‪ ۳‬مگا هرتز(‪ ( 3MHZ‬متصل هستند.

بر اساس این گزارش، تا سپتامبر(شهریور) آینده تمام هواپیماهایی که در مسیر ایالت ویرجینیا تردد می‌کنند به فناوری ‪ aaircell‬و " وای- فای" مجهز خواهد شد. همچنین خطوط هوائی ‪ AG ، Lufthansa، jetblue‬و ‪ QANTA‬نصب این فناوری و خدمات جدید به مسافران را در دستور خود قرار داده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد