خانه‌های انگلیسی با فیبر سرعت بالا به هم متصل می‌شوند

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪

اولین " فیبر شهری " با سرعت صد مگا بایت در ثانیه پاییز سال آینده در انگلیس جهت استفاده مشترکین خانگی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری بی‌بی‌سی، این طرح توسط شرکت ‪ H20‬با پهنای باند فوق سریع و از طریق مناطق صعب العبور اولین خدمات شبکه پر سرعت را به شهرهای " نورت همپون" ، "بورن مورت" و "داندی" ارائه می‌دهند.

شرکت " وارقین مدیا" ( شرکت سرویس‌دهنده شبکه دیتا در انگلیس ) با افزایش سرعت کابل‌های شبکه موجود این طرح را تکمیل خواهد کرد.

برای ارتقای شبکه به سرعت ‪ ۱۰۰‬مگا بایت درثانیه، سایر کشورهای اتحادیه اروپا طرحی را در دست اقدام دارند که انگلیس در صدر آنها قرار دارد.

عملیاتی شدن این طرح ارتباطی فوق سرعت، تقاضاها و کاربردهای جدیدی را برای مشترکان فراهم می‌سازد که از جمله تعاریف جدیدی مانند ‪، IPTV، HD‬ ‪ DVD‬و ‪ CCTV‬جهت دانلود فیلم ها، بازی‌ها و سرویس ویدیو کنفرانس‌های خانگی را شامل می‌شود.

ماه گذشته شرکت مخابرات انگلیس (‪ (BT‬اعلام کرد فیبر خانگی در ماه آگوست ‪ ) ۲۰۰۷‬مرداد ‪ ( ۸۶‬به اولین خانه در منطقه "ایباسفت" درشهر "کنت" وصل می شود .در مرحله اول این طرح ششصد خانه به شبکه پر سرعت وصل می‌شوند و در توسعه بعدی ده هزار واحد مسکونی از طریق فیبر ‪ ۱۰۰mb/s‬تا سال ‪ ۲۰۲۰‬به شبکه فوق سرعت اضافه می‌شود.

"ایلف توماس"، از شرکت ‪ H20‬دراین مورد گفت :" ما درباره سرعت زیاد فیبر صحبت می‌کنیم و هیچ وحشت و نگرانی هم از وعده‌های خود نداریم." زیر ساخت‌های فناوری باند پهن شبکه باید توسط مخابرات راه دور تامین شود و سوئیچ‌ها و سخت افزارهای انتقال داده باید به صورت فوری به روز شوند.

شرکت مخابرات انگلیس زیر ساخت‌های لازم را برای اتصال کلی منازل به فیبر تضمین می‌کند. سرمایه‌گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این بخش از خود نشان خواهند داد.

در آخر سال گذشته میلادی شرکت ‪ Virgin Media‬اعلام کرد کابل‌های شبکه موجود خودش را به روز خواهد کرد و سرعت شبکه خانگی به پنجاه مگا بایت در ثانیه تا سال ‪ ۲۰۰۹‬را کامل خواهد کرد.

شرکت ‪ H20‬امیدوار است برنامه خودش را در مرحله دوم در ‪ ۱۴‬شهر دیگر پیاده کند و اتصال این شبکه در سراسر انگلی‌س عملی سازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد