هزاران شهروند آلمانی علیه نوکیا تظاهرات کردند

برلین، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪
هزاران نفر از شهروندان شهر بوخوم آلمان علیه شرکت فنلاندی نوکیا، بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های تلفن همراه اروپا، تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان که به گفته پلیس شمار آنان به حدود ‪ ۱۵‬هزار نفر می‌رسید، در این راهپیمایی اعتراض آمیز که روز سه شنبه برگزار شد خواستار تجدید نظر مسوولان شرکت نوکیا در تعطیلی شعبه این شرکت در شهر بوخوم شدند.

شرکت نوکیا اخیرا تصمیم گرفته است که کارخانه تولید گوشی همراه خود در شهر بوخوم آلمان را تعطیل و آنرا به رومانی منتقل کند که این تصمیم باعث دستکم بیکاری ‪ ۲‬هزار و ‪ ۳۰۰‬کارگر آلمانی آن خواهد شد.

در این حال "برتولت هوبر" رییس اتحادیه کارمندان بخش فلزات آلمان هم از مسوولان شرکت نوکیا خواست که بار دیگر در تصمیم خود بازنگری کنند.

از سوی دیگر در روزهای اخیر در پی اعلام تصمیم شرکت نوکیا، موجی از خشم و انزجار در آلمان علیه این شرکت به راه افتاده است و بسیاری از شهروندان و حتی سیاستمداران آلمانی خرید و یا استفاده از محصولات نوکیا را تحریم کرده‌اند.

در این میان حتی برخی از نمایندگان پارلمان آلمان هم گفتند که مسوولان شرکت نوکیا از قوانین تخفیف‌های مالیاتی آلمان به نفع خود سوء استفاده کرده‌اند و از همین رو لازم است که با تصمیم شرکت یاد شده مقابله جدی‌تری صورت گیرد.

این درحالی است که مقامات شرکت نوکیا هم اعلام کردند تصمیم آنها برای تعطیلی کارخانه یاد شده قطعی و غیر قابل تغییر است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد