جشنواره بین‌المللی «فارابی»، ششم بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

نخستین جشنواره بین‌المللی «فارابی»، شنبه هفته آینده، ششم بهمن ماه جاری با حضور رییس جمهور در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این جشنواره از 29 اثر برگزیده تقدیر می‌شود.

در نخستین جشنواره بین‌المللی فارابی از مجموع هزار و 23 اثر دریافت شده در 10 گروه علمی جمعا از 17 اثر داخلی و 12 اثر خارجی تقدیر و از برگزیدگان این جشنواره در دو بخش مسابقه‌ و غیر مسابقه‌ (شامل پژوهشگران مفاخر محور، پیشکسوتان پژوهشی و برگزیدگان جوان) تقدیر می‌شود.

این آثار در 10 گروه مرتبط با علوم انسانی شامل زبان، ‌ادبیات فارسی، کتابداری، تاریخ، جغرافیا، باستان‌شناسی، علوم اجتماعی و ارتباطات، علوم سیاسی و روابط بین‌المللی، اقتصاد و مدیریت، حقوق، علوم تربیتی و روانشناسی، فلسفه، کلام اخلاق، ادیان و عرفان، مطالعات هنر و زیباشناسی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

به نفرات اول تا سوم گروه‌های علمی جشنواره به ترتیب 8، 6 و 4 میلیون تومان اهداء خواهد شد.

همچنین به نفرات اول هر گروه، لوح و قلم زرین «فارابی» به عنوان نماد جشنواره فارابی نیز اهداء می‌شود.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فارابی در این جشنواره از مرحوم دکتر شهیدی به عنوان نفر اول گروه ادبیات تقدیر خواهد شد.

به گفته دکتر محمدباقر خرمشاد، دبیر جشنواره بین‌المللی فارابی و معاون فرهنگی وزیر علوم،‌ برگزیدگان این جشنواره در کنار جوایز مادی از امتیازات و تسهیلات معنوی برگزیدگان جشنواره‌ها مانند تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی برخوردار خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد