تولید سوخت زیستی کمبود آب و غذا را در آسیا تشدید می‌کند

تهران،خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪

یک گروه بین‌المللی تحقیقاتی در یک مطالعه جدید هشدار داد ادامه رشد سریع تولید سوختهای زیستی، مشکلات حاد موجود در زمینه منابع آب و تامین غذا را در آسیا تشدید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کیودو از توکیو، موسسه بین‌المللی مدیریت آب با انتشار گزارشی اعلام کرد طرحهای بلندپروازانه چین و هند، تولید داخلی سوخت‌های زیستی از محصولات کشاورزی را بسیار افزایش می‌دهد که این امر فشار بیشتری بر ذخایر آب این کشورها وارد می‌کند و به شدت توانایی آنها را در تامین نیازهای آب و غذا در آینده کاهش می‌دهد.

این موسسه که مقر آن در سریلانکا است مقدار زمین و آب آبیاری مورد نیاز برای تولید محصولات مورد استفاده در تولید سوخت زیستی نظیر ذرت، گندم و نیشکر در این کشورها را تا سال ‪ ۲۰۲۰‬براساس طرحهای تولید سوخت زیستی و پیش بینی جمعیت شناختی آنها، محاسبه کرده است.

تحقیقات این گروه وابسته به گروه مشورتی تحقیقات بین‌المللی کشاورزی نشان می‌دهد که چین قصد دارد تولید سوخت زیستی را تا سال ‪ ۲۰۲۰‬چهار برابر کند و هند نیز راهبرد مشابهی را دنبال می‌کند.

چین به ازای هر یک از افراد جمعیت خود به ‪ ۷۵‬لیتر آب آبیاری نیاز دارد و در مورد هند این رقم ‪ ۷۰‬لیتر است.

یک گروه دیگر با نام موسسه بین‌المللی تحقیقات سیاست غذا نیز اخیرا گزارش جداگانه‌ای تهیه کرده است که نشان می‌دهد رشد سریع تولید سوخت زیستی بهای، ذرت، شکر، و گندم را تا سال ‪ ۲۰۲۰‬نسبت به زمان حاضر، به ترتیب ‪۱/۷‬ برابر، ‪ ۱/۳‬برابر، و ‪ ۱/۲‬برابر افزایش خواهد داد.

"یواکیم فون براون" مدیرکل این موسسه تحقیقاتی می‌گوید افزایش جمعیت و کاهش تولید محصولات کشاورزی به علت آثار گرمایش زمین درحال حاضر بر وضعیت جهانی غذا تاثیر گذاشته است و گسترش تولید سوخت‌های زیستی این وضع را تشدید می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد