نامزدهای پست ریاست جمهوری روسیه مشخص شدند

نامزدهای پست ریاست جمهوری روسیه مشخص شدند

 

 

خبرگزاری فارس: اکنون دیگر مشخص شده که 5 نامزد برای رسیدن به پست ریاست جمهوری روسیه با یکدیگر به مبارزه خواهند پرداخت، هرچند 80 درصد از مردم این کشور نسبت به پیروزی دیمیتری میدویدیف در انتخابات اطمینان کامل دارند.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه «کامرسانت»، مرحله دیگری از مبارزات انتخابات ریاست جمهوری روسیه به پایان رسید. 16 ژانویه، زمان ارسال مدارک لازم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوم ماه مارس سال 2008 روسیه به کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور به پایان رسید.
اکنون دیگر مشخص شده است که 5 نامزد در ادامه مبارزات انتخاباتی شرکت خواهند داشت. بدین ترتیب نامزدهای پست ریاست جمهوری فدراسیون روسیه عبارتند از: دیمیتری میدویددیف، معاون اول نخست وزیر روسیه، نامزد حزب «روسیه واحد»، ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه، گنادی زوگانوف، رهبر حزب کمونیست روسیه و و دو نامزد مستقل: آندری بوگدانوف، رهبر حزب دموکراتیک روسیه و میخائیل کاسیانوف، رهبر اتحاد خلق دموکرات روسیه.
ضمن اینکه لازم به ذکر است که بوگدانوف و کاسیانوف برای ثبت نام در انتخابات نیاز به جمع آوری دو میلیون امضاء در حمایت از نامزدی خویش داشتند، ولی ژیرینوفسکی، زوگانوف و میدویدیف، بعنوان نامزدهایی که احزابشان در انتخابات دومای دولتی روسیه توانستند حد مناسب لازم آراء را بدست آورند، دیگر نیازی برای جمع آوری امضاء ندارند.
به نوشته این روزنامه، جالب توجه اینکه نتایج نظر سنجی که از سوی بنیاد سنجش افکار عمومی سراسری روسیه انجام شده، نشان میدهد که اکثریت قریب به اتفاق مردم روسیه ( 79 درصد) مطمئن هستند که رئیس جمهوری آینده کشورشان، دیمیتری میدویددیف خواهد بود.
در عین حال 21 درصد از سئوال شوندگان معتقدند که پیروز میدان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری روسیه هنوز مشخص نیست. ضمن اینکه تنها 1 درصد هم بر این باورند که ولادیمیر ژیرینوفسکی، رهبر حزب لیبرال دموکرات و گنادی زوگانوف، رهبر حزب کمونیست روسیه ممکن است از میدویددیف پیشی بگیرند.
در عین حال عملا هیچیک از شرکت کنندگان در این نظر سنجی پیروزی آندری بوگدانوف، رهبر حزب دموکراتیک و میخائیل کاسیانوف، رهبر اتحاد خلق دموکرات روسیه را ممکن ندانسته اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد