بسیاری از رایانه‌های خانگی مورد حمله ویروس‌ها قرار می‌گیرند

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪
جدیدترین وضعیت جهانی امنیت اطلاعات نشان می‌دهد که بسیاری از رایانه های خانگی متصل به اینترنت، با وجود استفاده از یک برنامه ضد ویروس قدرتمند و به روز شده، باز هم هدف حملات مخرب ویروس‌های پیشرفته قرار دارند.

به گزارش پایگاه اینترنتی آنتی‌ویروس پاندا، در شبکه‌های محلی نیز، امنیت اطلاعات وضعیت خوبی ندارد.

آمار و اطلاعات پایگاه‌های معتبر اطلاع‌رسانی، حکایت از آن دارند که بیش از ‪ ۷۲‬درصد از شبکه‌های محلی به نحوی با آلودگی ناشی از بدافزارهای اینترنتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

علاوه بر این، روند ارتباطات جهانی در استفاده هرچه بیشتر از اینترنت نشان می‌دهد که تامین امنیت اطلاعات در آینده‌ای نزدیک، به یک فرآیند کاملا آن‌لاین تبدیل می‌شود و سهم بیشتری از فعالیت‌های حفاظتی را بر عهده خواهد گرفت.

برای برون رفت از وضعیت بحرانی موجود که علت عمده آن، عدم کارآیی روش های سنتی در حفاظت از اطلاعات رایانه‌ای است، کارشناسان فناوری اطلاعات، مدل امنیتی جدیدی به نام (اطلاعات مشترک) ‪ Collective Intelligence‬را پیشنهاد می‌کنند.

در این طرح جدید، که بر مبنای وب عمل می‌کند، قدرت حفاظتی میلیون ها کاربر آنلاین در سرتاسر جهان با یکدیگر یکپارچه شده و جبهه‌ای مستحکم را در برابر تهدیدات پیشرفته رایانه‌ای ایجاد می‌کند.

مهمترین ویژگی‌های این طرح، به‌روز رسانی و پشتیبانی مستمر شرکت‌های امنیتی، افزایش سرعت و قابلیت شناسایی کدهای مخرب است که آن را به یک راهکار دفاعی قدرتمند برای مقابله با انتشار ناگهانی ویروس‌های پیشرفته در اینترنت، تبدیل خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد