فضای مجازی چند منظوه ‪ MMO‬ناسا در خدمت محققان قرار گرفت

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪

آژانس فضایی آمریکا ( ناسا) اعلام کرد شبیه‌سازی و فضای مجازی چند منظوره به نام ‪ MMO‬جهت استفاده محققان و دانشجویان راه اندازی کرده است.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری سی‌ان‌ان، این فضای مجازی در گام اول، برای آموزش مهندسان و دانشمندان گوناگون هوا وفضا طراحی شده است.

ناسا براین باور است که این محیط مجازی به دانشمندان و مهندسان برای تکمیل طرحهایشان کمک خواهد کرد و یک تصویر از اکتشافات فضائی برای آنها ارائه خواهد کرد. این محیط ترکیبی از عناصرمختلف مجازی با کیفیت بالا است که برای ادامه تحصیلات دانشجویان در دوره دستیاری ماموریت‌های فضایی بسار مفید است.

دانشمندان ناسا در " مرکز تحقیقات امیس" درایالت سانفرانسسکو این روش و ایده را برای آموزش و تربیت محققان تدوین و طراحی کرده‌اند.

ناسا امید وار است این محیط و فضای مجازی روزی به صورت عمومی برای تمام ماموریت‌های مجازی قابل استفاده باشد.

"سایمن وردین"، مدیر طرح‌های ناسا گفت، ناسا به شدت تلاش می‌کند تافضای مناسبی برای استفاده چند منظوره مردم فراهم آورد.

وی سال گذشته میلادی در" کنفرانس بین‌المللی فضا" گفت :تلاش می‌شود تا این طرح مهم تمام پروازها و مامویت‌های فضایی را پوشش دهد و در آینده نزدیک مقدمات سفر مردم عادی به سطح کره ماه را فراهم سازد.

این طرح به پیشنهاد "اداره آموزش تکنولوژی طرح‌های ناسا" راه اندازی شده است. این مرکز در نظر دارد که ارائه خدمات آموزشی ، پژوهشی و فناوری را از این طریق ارتقاء دهد.

ناسا می‌گوید، این روش جالب ومهم برای یادگیری وکسب مهارت‌ها و هم چنین جویندگان کار نیز مفید خواهد بود.

وی افزود، دنیای مجازی و شبیه‌سازی بستر مناسبی برای یادگیری ،تحقیقات شیمیایی ، سلول‌های زنده ، تعمیرات اساسی فضائی ، آزمایش‌ها و قوانین فیزیک است.

در طرح ‪ MMO‬ناسا از تمام توانمندیها، قوانین و تجربیات حاصله علم فیزیک استفاده شده است و برای تمام دانشجویان و محققان گروههای علوم پایه ، مهندسی و ریاضی کاربرد دارد.

ارتش آمریکا هم اکنون ار ابزارها و امکانات این فضای مجازی برای آموزش سربازان ، نیروهای تازه کار و کارکنان خود استفاده می‌نماید.

ناسا از تمام سازمانها خواسته است تا انتظاراتشان را از این پدیده جدید اعلام کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد