ایران بازارهای صدور فرش دستباف را افزایش می‌دهد

ایران بازارهای صدور فرش دستباف را افزایش می‌دهد

 
 
images/20080120/carpet.jpg
 
جام جم آنلاین: محمدرضا عابد معاون مرکز ملی فرش، از برنامه ایران برای گسترش بازارهای هدف صادرات فرش به ویژه در آفریقا ، اروپا و آمریکای لاتین ، خبر داد.
عابد، این اظهارات را روز یکشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا، درباره چگونگی تدابیر ایران در برابر هر گونه تحریم احتمالی فرش ایران توسط سنای آمریکا ، عنوان کرد.
وی با بیان اینکه یافتن بازارهای جدید صادراتی از عمده هدف‌های سال ‪۸۷‬ ایران است ،از کشورهای افریقایی از جمله زیمبابوه ، کنیا و افریقای جنوبی و همچنین برخی کشورهای آمریکای لاتین به عنوان بازارهای جدید صادرات فرش دستباف ایران نام برد.
یادآور می‌شود: شهروندان آمریکایی فرش بافت ایران را نسبت به‌سایر کشورها ترجیح می‌دهند و همین امر باعث شده تا در زمان حاضر حدود ‪ ۵۰‬درصد فرش دستباف ایران به این کشور صادر شود.
این مقام مسئول در گفت و گو با خبرنگاران از اعزام تورتجاری به آفریقا تا پایان سال جاری خبر داد و گفت : بر مبنای ارزیابی صورت گرفته در این قاره ، فرش ایران به کشورهای علاقه‌مند صادر می‌شود.
عابدبا اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی فرش ایران در روسیه که خرداد ماه گذشته برگزار شد ، این اقدام را هدف قرار دادن روسیه به عنوان بازار جدید صادراتی فرش ایران ، بیان کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد