کره جنوبی به ماموریت نخستین ماهواره چند منظوره خود پایان می‌دهد

 تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۱۰/۲۴‬
سازمان فضایی کره جنوبی اعلام کرد این کشور تصمیم گرفته است به ماموریت هشت ساله نخستین ماهواره چند منظوره خود که ماه گذشته ارتباط آن با دستگاههای کنترل زمینی قطع شد، پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، موسسه تحقیقات هوافضای کره جنوبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد، ماموریت "آریرانگ ‪ "۱‬که در دسامبر ‪ ۱۹۹۹‬برای نقشه‌برداری از زمین به مدار فرستاده شد، رسما در ‪ ۳۱‬ژانویه امسال به پایان می‌رسد.

بنا بر اعلام این سازمان دولتی، از ‪ ۳۰‬دسامبر تاکنون که ارتباط با این ماهواره قطع شده است، سازمان تحقیقات هوافضای کره جنوبی تلاش‌های مکرر اما ناموفقی را برای برقراری ارتباط دوباره با آن انجام داده است.

این ماهواره برای استفاده از برق اضطراری خود که انتظار می‌رود فقط یک ماه دوام داشته باشد، برنامه‌ریزی شده است. پس از آن با ورود به جو زمین می‌سوزد.

یک تحلیل نهایی نشان داد این ماهواره در موقعیت نامناسبی قرار گرفته است و نمی‌تواند به اندازه کافی از صفحه‌های خورشیدی خود برای دریافت انرژی استفاده کند.

عمر ماهواره "آریرانگ ‪ "۱‬که در ابتدا برای سه سال طراحی شده بود از میزان تعیین شده فراتر رفته است. این ماهواره حدود ‪ ۴۷۰‬هزار تصویر از سطح ماه تهیه کرده است.

کره جنوبی که دیرتر از سایرین وارد رقابت فضایی شده است از سال ‪۱۹۹۵‬ تاکنون سه ماهواره تجاری مخابراتی به مدار فرستاده است.

این کشور نخستین ماهواره مخابراتی نظامی خود را در سال ‪ ۲۰۰۶‬پرتاب کرد.

کره جنوبی نوامبر گذشته اعلام کرد قصد دارد یک فضاپیمای مدارگرد ماه را تا سال ‪ ۲۰۲۰‬پرتاب کند و پنج سال بعد از آن یک کاوشگر به ماه خواهد فرستاد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد